Dodatki na bloga
MAPKA ODWIEDZIN
RSS
piątek, 29 października 2010
Hand made-pomysły cz.3

Myślałam,że na dwóch częściach się temat skończy,ale na prośbę,poszukałam dogłębniej tematów w necie i znalazłam jeszcze parę fotek z fajnymi propozycjami do omówienia.

Jak wspomniałam zdjęcia pochodzą z netu ,autorom dziękuję za pomysły i gratuluję takiego talentu;)

PAKOWANIE PREZENTÓW

Koronka bawełniana czy też robiona ręcznie bedzie ozdobą prezentu i przyda się nieraz do ponownego wykorzystania na wiele sposobów:

s

Przygotowywanie elementów zarówno do wystroju domu jak i prezentów to  sposób na wprawienie się w świąteczny nastrój.

Jak widać na zdjęciu jako ozdoby moga posłużyć nam suszone plastry pomarańczy czy laski wanilii,z których możemy zrobić też stroiki do świec,powiesić na choince czy doczepić do wieńca wieszanego na drzwiach:

s

Pakowanie butelek to moja zmora,może te przykłady sprawią,że odtad butelki będę pakować,a nie dwać.......................gołe:

d

gwiazdka i koraliki czy kolorowe pisanki ,a może dorodny kwiat lub bukiecik malutkich,czy poprostu kokarda?

a

Torebka ze zdjeciem obdarowywanej osoby........czemu nie?zawsze tylko bileciki,karneciki......

a

MASA SOLNA

Tutaj to dopiero mamy pole do popisu.Jeśli jeszcze mamy zmysł artystyczny i zręczne dłonie to możemy wyczarować prawdziwe cudeńka do ozdoby domu.

Ozdoby na choinkę :

Aniołki to świetny prezent dla romantyka,dla kolekcjonera ( takiego jak ja;)) czy też element wystroju światecznego:

uroczy świecznik:

a

a

s

bardzo mi się podobają te baranki:

a

q

upominek na Walentynki?owszem,ale możemy zamiast serduszek ulepić to co nam się kojarzy z Bożym Narodzeniem ,Wielkanocą czy poprostu daną osoba i prezent gotowy  .Mysle,że podobną zawieszke można by wykonać ze sklejki i usztytch ,wypchanych watą elementów...pomysł warty rozważenia

s

czyż nie urocze są te baranki?

a

kotki dla kolekcjonera:

serduszko dla ukochanej................z wyznaniem goracej milości.........

a

 

DECOUPAGE

Jak dla mnie technika z kosmosu,ale efekty bardzo mi się podobają.

Tu zwykła komódka jaką możemy kupić np.w Ikea ozdobina nabiera zupełnie innego wyrazu.

Do tego możemy miec motyw jaki nam się zamarzy tzn.mogą Ci którzy takie cuda potrafią zrobić;)

j

i znowu moja ulubiona lawenda...........

a

ZABAWA PAPIEREM

Okrągła zawieszka czy może życzenia w kształcie koła?

a

taką kartkę chciałabym dostać,bo zrobić nie potrafię,a szkoda,bo są bardzo ładne:

a

o takim dziele nie wspomnę,jest poza moim zasięgiem;)

s

Notes na przepisy przechodzący z pokolenia na pokolenie to bezcenna pamiątka.

a

Szopka wycięta z tekturki i podklejona delikatną bibułką będzie wprowadzała świateczny nastrój kiedy zawiesimy ją w oknie lub postawiny na parapecie podświetlając ją  od tyłu świeczką:

s

USZYTE

maleńkie skarpety świąteczne,czy rękawice ozdobione koralikami,naszywkami i ..........mamy ozdobioną choinke lub kominek albo  ciekawy gadżet do prezentu:

d

te same naszywki można wykorzystać przy pakowaniu prezentów w woreczki.

Tutaj motyw świąteczny,ale przecież możemy doszyć do woreczka np.z organzy piękną różę lub.......................co kto lubi

a

podusia z ulubioną postacią z bajki...........to marzenie niejednej dziewczynki:

a

a teraz coś dla mamy ,która ma troszkę zacięcia krawieckiego i trochę czasu by uszyć swojemu maluszkowi takie .................klocki:

w

To jest prosta ozdoba.......wystarczy kolorowy filc,grube nici,trochę waty i kolorowe wstążeczki bądź tasiemki i mamy zawieszkę gotową.........

a

torebka  i portfelik badź kosmetyczka dla siostry................proszę bardzo:

a

i znowu zabaweczka ręcznie uszyta.........czyż nie śliczny jest ten psiak?

s

uszyte woreczki,przyczepione do usztywnionego materiału,ze świetecznym motywem będą świetnym kalendarzem adwentowym ...........tylko pamiętajmy by woreczków było 24

a

SŁODKOŚCI

Przyznam,że nie wpadłabym na ten pomysł,a jest tak banalnie prosty......spójrzcie sami:

w

COŚ Z NICZEGO?

Takie ozdoby na Wielkanoc robiłam z dziećmi,ale zazwyczaj robiłam ze skorupek koguciki,doklejając dziubki i pokręcone papierowe pióra jako ogon.

teraz pora na zajączki....

s

liście,szyszki,mech..........wystarzy wybrać sie do lasu na spacer ,a nazbieramy liści i szyszek by zrobić taki jesienny stroik.Wykonując róże z liści pamiętajmy by liście nie były suche,bo zwyczajnie nam sie połamią:

s

 

uwierzycie.............wystarczy sznurek lub rzemyk+ zielone ,duże guziki+zielona kokarda=wianuszek na drzwi lub choinkę

a

PATCHWORK

narzuty patchworkowe kojarzą mi się z amerykańskimi starymi filmami......ale nawet już nie pamiętam dlaczego.....

Wydawałoby się,że to nic takiego,ale cierpliwości i zapału potrzeba wiele

a

a

KULINARIA

własnoręcznie wykonany tort smakuje inaczej niż kupny,a do tego mamy możliwość wykazania własnej inwencji twórczej  przy dekorowaniu takiego i doborze ozdób:

a

Ponieważ mam jeszcze coś w zanadrzu  już dzisiaj zapraszam na częśc 4 poświęconą w całości haftowanym cudeńkom

 

20:35, ateczka1304
Link Komentarze (3) »
czwartek, 28 października 2010
Hand made-pomysły cz .2

BIŻUTERIA

Kolorowe koraliki z których ucieszy sie i mała dama i nastolatka (wystarczy ulepić koraliki i odcisnąc pieczątkami literki)

a

wspomniane wczesniej dziergane koraliki:

s

tematem broszki może byc właściwie wszystko co sobie wymarzymy:

s

KARTKI

Kartka swiateczna,urodzinowa czy potocznie zwana laurka wykonana samodzielnie przynosi dużo radości zwłaszcza wykonana przez dzieci,choć mam kilka znajomych ,które kartki same robia na święta Bożego Narodzenia

s

NA SZYDEŁKU CZY NA DRUTACH?

Taka serwetka czy szydełkowy obrus kojarzy mi sie z babcią,ale przyznam,że z wiekiem zaczynam docieniać takie elementy wystroju domu i chętnie ich używam..........lecz tylko od święta by służyły jak najdłuzej')

s

Zaawansowany  kurs dziergania moze by mi pomógł wyczarowac takiego słodkiego zwierzaczka....oj,trzeba się wziąśc do roboty;)

a

w

ciepły kocyk,narzuta na łózko.........

s

smakowite breloczki:

a

 

 

 USZYTE

Mając dryg do krawiectwa można wyczarować dziecku cała rodzinkę pacynek:

a

pacynka,nie pacynka,ale super zabawka:

z

etui na telefon,mp3 czy klucze.....

w

s

taki domek widze na torebce dla dziewczynki,n azasłonce w pokoju dzieci,dziecięcej narzucie na łózko  czy makatce na scianie:

f

kwiatek dodatek do ............

z

 

PAKOWANIE PREZENTÓW

Klamerka-cd.

s

Taki efekt daje dobrze dobrany papier i dodatki ....nie pakujmy byle jak,bo opakowanie również może sprawić radość

a

to zdjęcie pasowałoby równiez w temacie kulinaria gdzie pisałam o ciasteczkach na prezent.

Wystarczy foliowy woreczek i wstążka z materiału,a parę ciasteczek stanie się miłym upominkiem:

w

Takie pudełeczko to raczej niespodzianki nam nie sprawi odkrywając cała swoją zawartość,ale bedzie słodkim dodatkiem kiedy włożymy do niego słodkości:cukierki,gumy do żucia, lizaki,groszki....

r

w

 

ZAMÓWIONE

Tego prezentu same nie  zrobimy,no chyba,że poprzestaniemy na pomalowaniu kubka własnręcznie.Takie kubeczki i gadżety w tym stylu ( z własnym zdjeciem) mozemy zamówić np. w Empiku:

s

KUPIONE,CHOĆ RĘCZNIE ROBIONE

pracowałam kiedys w mydlarni,gdzie pachnało mydełkami na wagę,kulami do kapieli,solami zapachowymi.......nie było wtedy tych wszystkich ciasteczek i torcików ,które zamiast do wanny chciałoby sie wsadzić do buziaka:))

s

Z KWIATÓW,LIŚCI.............

takie drzewko moze być ozdoba mieszkania  o kazdej porze roku i przy każdych świętach.

Wystarczy zmienić elementy dekoracji i będziemy mieli okolicznościową ozdobę do pozazdroszczenia bo niepowtarzalną;)

r

2 W 1

Dwa pomysły na jednym zdjęciu:ozdobione pierniczki  będa cieszyły i smakowały jeszcze lepiej jeśli upieczemy je razem z dziećmi,a zrobione malusieńkie pakuneczki mogą zawisnać na choince,na stroiku,jako zawieszka do prezentu czy jako dekoracja świeczki.....

a

Cóż mogę powiedzieć,mam nadzieje,że każdy czytający ten wpis poczuje nastrój zbliżających się wielkimi krokami świąt...

 

22:42, ateczka1304
Link Komentarze (6) »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 6